Plecionka z mascarpone i czereśniami

Kiedy zobaczyłam ten przepis na blogu ANYŻKOWO musiałam natychmiast go wykorzystać. Oczywiście wprowadziłam swoje małe zmiany. Jagód u mnie nie ma 😦 po ser nie chciało mi się jechać do Polskiego sklepu:) użyłam to co miałam. Wyszła przepyszna! Nim ostygła zjadłam tak wielki kawałek , że ledwo się ruszałam:) Resztę uskubali teściowie i oczywiście moja przyjaciółka Gaba. Podobno dobra na następny dzień z ciepłym mlekiem, ale nie zdążyłam się przekonać.  Gorąco polecam.

plecionka z masca

SKŁADNIKI:
  • 1,5 opakowania suchych drożdży
  • 200g jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 120 g miękkiego masła
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko do posmarowania.
  • 125 g mascarpone
  • czereśnie 100 g
  • truskawki 100 g
  • 1 łyżka cukru pudru
PRZYGOTOWANIE:
Do miski przesiewamy mąkę. Dodajemy cukier, sól i drożdże suche. Lekko mieszamy. Dodajemy jaja, jogurt i miękkie masło. Wyrabiamy gładkie ciasto. Ja robię to jakieś 5-7 minut. Przekładamy do czystej, lekko wysypanej mąką miski. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ja zostawiłam na 2 godzinki. Czereśnie i truskawki umyć, osuszyć. Z truskawek wyciąć szypułki , czereśnie wydrylować. Serek mascarpone połączyć z łyżką cukru pudru –  ale nie jest on konieczny. Wyrośnięte ciasto rozwałkować na prostokąt. Na jego środek nałożyć serek oraz owoce. Boki pokroić w równe pionowe paski. Paseczki ciasta nakładać na siebie pod skosem. Piekarnik nagrzać do temp. 180 stopni i piec 25-30 minut. Smacznego:)
plecionka z masca1
5 thoughts on “Plecionka z mascarpone i czereśniami

  1. wygląda bardzo smakowicie. też często zmieniam przepisy na potrzeby tego, co mam w szafce czy lodówce. Niby pozostaje to ten sam przepis, a jednak powstaje coś zupełnie innego.
    pozdrawiam!

Skomentuj

