Tygrysie krewetki w tempurze

Już kiedyś pisałam , że nie byłam największym fanem krewetek, ba! krewetki nie chciały mi przejść przez gardło, dopóki nie spróbowałam tych, przygotowanych przez J. Od tamtej pory mogę je jeść w każdej ilości i pod każdą postacią. Dziś tygrysie w tempurze. W Japonii do jej zrobienia używa się specjalnej mąki, niestety tu takiej nie znalazłam, ale kupiłam tą bardzo dobrej jakości i też się sprawdziła. Przełamałam troszkę tę orientalną kuchnię podając je na … placku ziemniaczanym z sosem czosnkowym. Czy smakowało? REWELACJA !!! Polecam 🙂

krewetki w tempurze

SKŁADNIKI:
krewetki 200 g
mąka 100 g
woda bardzo zimna 150 ml
jajko 1 małe
sól pieprz 1 szczypta
czosnek 3 ząbki
cytryna 1/2 szt
jogurt naturalny 150 ml
PLACKI:
ziemniaki 2 większe
mąka ziemniaczana 2 łyżki
jajko 1 szt
sól pieprz do smaku
olej do smażenia

PRZYGOTOWANIE:
Ziemniaki umyć, obrać , zastrzec na tarce lub w robocie kuchennym. Odcisnąć soki, dodać mąkę, jajko , sól i pieprz. Wymieszać, smażyć niewielkie placki za złoty kolor.
Krewetki umyć , oczyścić z łusek i przewodu pokarmowego, ogonki zostawić. Przełożyć do miski, skropić sokiem z cytryny, posypać solą , pieprzem, dodać jeden przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Wymieszać. Wstawić do lodówki. W tym czasie przygotować tempurę. Bardzo zimną wodę wymieszać z mąką i jajkiem. Ciasto ma być rzadsze niż te na naleśniki, ponieważ po usmażeniu musi być cienkie i kruche.
rozgrzać tłuszcz. Krewetki obtaczać w tempurze i piec na złoty kolor w temp 170 stopni. Następnie układać na placku. Podawać z sosem czosnkowym: jogurt naturalny wymieszany z czosnkiem , odrobiną soli i pieprzu. Smacznego:)

5 thoughts on “Tygrysie krewetki w tempurze

Skomentuj

