Rolada kawowa z wiśniami

W piątek miałam piec tort szwarcwaldzki, ale w natłoku zajęć zabrakło czasu. Poza tym, w lodówce był jeszcze tort z kaszy manny a szkoda wyrzucać. W niedzielę dopadła mnie chęć na coś słodkiego, szybki przegląd lodówki i szybkie zerknięcie na zegarek. Miałam względnie jakąś godzinkę i wszystko na roladę. Przyznam się bez bicia, że zapomniałam dodać rozpuszczonego masła, mimo to rolada wyszła puszysta. Połączenie kawy, mało słodkiej masy i wiśni – idealne! To moja pierwsza rolada kawowa, ale nie ostatnia. Gorąco polecam.

rolada kawowa

SKŁADNIKI:

  • biszkopt:
  • 50 g masła
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru białego
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • *kawa rozpuszczalna 1 łyżeczka
  • masa:
  • wiśnie 300 g
  • śmietana kremówka 200 ml
  • cukier puder 1 łyżka
  • śmietana w sprayu

PRZYGOTOWANIE:

Biszkopt: Masło rozpuścić, pozostawić do ostygnięcia. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno następnie porcjami dodawać 1/2 szklanki cukru. Nie przerywając miksowania dodawać porcjami mąkę, proszek do pieczenia, żółtka oraz kawę rozpuszczalną 1,5 łyżeczki ( ta której użyłam nie była w granulkach tylko całkowicie zmielona jak proszek). Na końcu dodajemy ostudzone masło i miksujemy na najniższych obrotach do całkowitego połączenia składników. Tak przygotowaną masę przekładamy na formę wyłożona papierem do pieczenia.Dodatkowo papier posmarowałam tłuszczem. Pieczemy 15 minut w 160 stopniach. Upieczony biszkopt ułożyć na ściereczce papierem do góry. Zwinąć ściereczkę w rulon i pozostawić do ostygnięcia.

Masa: śmietanę kremówkę ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru. Nie dodałam go więcej, bo biszkopt jest dość słodki.

Zwijanie rolady: biszkopt wysmarować kremem, dodatkowo dodać odrobinę śmietany w sprayu (zdjęcie) na dłuższy bok ułożyć wiśnie – te , które użyłam były ze słoika. Delikatnie zawijać, wstawić do lodówki na godzinkę. Przed podaniem posypać z wierzchu cukrem pudrem oraz pozostałą kawą. Ułożyć wiśnie i bitą śmietanę. Smacznego:)

ROLADA KAOWOWA1

5 thoughts on “Rolada kawowa z wiśniami

  1. boję się rolady. przyznaję :p
    jak już zaczynam, zaraz mi się biszkopt łamie, albo nie skleja, albo.. a tam, nie mam ręki! ale mimo to, pyszna i piękna Twoja jest.
    pozdrawiam!

Skomentuj

