Owocowe tartaletki z lodami

Ostatnio na blogu dość dużo deserów. Ogólnie nie jestem specjalistką w tej dziedzinie, wolę przygotowywać przystawki, przekąski czy mięsa. Ale mam gościa –  specjalnego, wyjątkowego gościa. Moja mama 🙂 , przyjechała na 3 tygodnie więc staram się jak mogę.  Tartaletki można nadziać czym tylko zechcemy. Gdzieś widziałam z budyniem i bezą, ale nie podejmuję wyzwania bo moja beza zawsze jakaś tak nijaka.  Moja propozycja idealna na upalne dni. Kruche ciasteczko polane likierem z białej czekolady, lody, bita śmietana i świeże orzeźwiające owoce. Cóż można chcieć więcej? Polecam. tartaletka gotujmy

SKŁADNIKI:

  • tartaletki ok 7 szt:
  • 250 g mąki
  • 125 g zimnego masła
  • 125 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 1 łyżka lodowatej wody
  • 1 szczypta soli
  • dodatkowo:
  • lody waniliowe
  • truskawki i czereśnie
  • śmietana kremówka 250 ml
  • cukier puder 3 łyżki
  • *likier

PRZYGOTOWANIE:

Przygotować ciasto. Mąkę wymieszać z cukrem oraz szczyptą soli. Dodać jajko, wodę oraz bardzo zimne, pokrojone w kostkę masło. Energicznie wyrobić ciasto. Zawinąć w filię i włożyć do lodówki na min 30 minut. Po tym czasie ciasto rozwałkować , wyciąć pożądany kształt i wyłożyć foremki. Foremki z ciastem wyłożyć np. ziarnami fasoli lub kamyczkami do pieczenia. Piec 20 minut w temp 180 stopni. Następnie ściągnąć ziarna i pozostawić do ostygnięcia. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru. Wstawić do lodówki. Owoce opłukać i osuszyć. Zimne tartaletki lekko nasączyć likierem* choć nie jest to konieczne. Ja użyłam likieru z białą czekoladą. Następnie włożyć kolejno: gałkę lodów, kilka kawałków owoców, bitą śmietanę. Wierzch udekorować pozostałymi owocami i posypać cukrem pudrem. Smacznego:)

polub_nas_na_facebook

2 thoughts on “Owocowe tartaletki z lodami

  1. Oj przyda się taki miły i słodki przepis na przyjazd gości 😀 Aż chyba wypróbuję w czasie sierpniowego długiego weekendu 🙂

Dodaj komentarz