Bezpieczna przystań – Nicholas Sparks

Nicholas Sparks jest jednym z moich ulubionych autorów.  Jego książki z reguły są lekkie łatwe i przyjemne. To takie książki na wakacje, do autobusu czy kilka kartek przed snem. Mam na półce całą kolekcję i nie żałuję żadnej wydanej złotóweczki czy funciaka .  Zanim sięgnęłam po Bezpieczną przystań, najpierw wybrałam się do kina.  Myślałam , że już wszystko wiem , jakże się myliłam.  Film nie oddaje klimatu książki i nie zdradza wielu szczegółów. Książka trzyma w napięciu, jak już zaczniesz czytać, nie odejdziesz od niej zbyt szybko. bezpieczna-przystan-b-iext21071203

To jedna jego lepszych książek. Mam nadzieję, że pójdzie w tym kierunku i powieści będą ciut bardziej mroczne niż poprzednie romansidła.  Jest zły glina , jest i bidna kobitka, pełno zwrotów akcji, zagadek i niedopowiedzianych sytuacji, które wyjaśniają się na samym końcu. Ale jest też małe miasteczko, piękna okolica, życzliwi ludzie, samotny przystojniak, wspaniałe dzieci , ona szukająca szczęścia i cały romans- czyli cały Sparks.

W niewielkim miasteczku w USA pojawia się tajemnicza młoda kobieta. Zaczyna pracę w lokalnym barze – restauracji. Zdystansowana do całego otoczenia, stara się nie zawiązywać nowych znajomości. Aż do momentu gdy poznaje wspomnianego wyżej przystojniaka ze wspaniałymi dziećmi. Jej nowe życie powoli nabiera sensu. Niestety jej „mroczna przeszłość” próbuje ją odszukać i pokrzyżować plany.  Jakie tajemnice skrywa Kate? I dlaczego tak bardzo boi się zdradzić swoje sekrety?

Było wiele sytuacji, w których moje serce biło mocniej, a ja nie mogłam znaleźć w sobie tej siły by odłożyć książkę. Były momenty wzruszające, wyciskające łzy i rozdzierające umysł – jak opisy przemocy, której doświadczyła główna bohaterka. Przez chwilę czułam nawet obrzydzenie do złego policjanta. Pojawiły się wszystkie możliwe emocje na 442 stronach druku.  Książkę polecam każdemu. To książka , którą trzeba przeczytać.

Moja ocena:

10/10

polub_nas_na_facebook

5 thoughts on “Bezpieczna przystań – Nicholas Sparks

  1. Ja też lubię Nicholasa Sparksa – wiele jego książek przeczytałam, ale tej pozycji jeszcze nie. Filmu też nie kojarzę, aż sama sie dziwię. Czas nadrobić zaległości książkowo-filmowe;)

  2. Tak jak się przyglądam tytułom książek sparksa to widzę, że wiele jest gilmów na podstawie jego dzieł…a większość z tych filmów oglądałam …

Skomentuj

