Skrzywdzona – Cathy Glass

To jedna z książek z serii „Pisane życiem”. Kolejny raz wracamy do Cathy Glass, królowej najprawdziwszego i najczarniejszego dramatu. Dramatu , które doświadcza bezbronne dziecko.  Zapraszam na recenzję, dogłębnie poruszającej książki.

skrzywdzona

Człowiek od urodzenia uczy się właściwego zachowania. Uczą nas tego rodzice. A co, jeżeli jesteśmy nauczeni najgorszego zachowania jakie można sobie wyobrazić? Co gorsze, wydaje nam się, że to co robimy jest normalne.  Bywa, że chwilowe przebłyski świadomości podpowiadają , że coś musimy zmienić, ale nasza psychika na to nie pozwala? Dorosły człowiek może sobie nie poradzić. A co, jeśli coś takiego spotka dziecko?

,, Skrzywdzona” opowiada historię ośmioletniej, zagubionej Jodie, która w swoim umyśle toczy wojnę z sama sobą. Całą swoją złość i niechęć do otoczenia przenosi na każdego kogo spotka. Ogrom wielkiej krzywdy jaka ją spotkała, ujawnia się w Jodie poprzez rozdwojenie jaźni.

Cathy, jako tymczasowa rodzina zastępcza jest pełna wątpliwości czy podoła ujarzmieniu tego bardzo trudnego dziecka. Zachowanie i słownictwo nasuwają myśl, że że Jodie mogła być molestowana seksualnie. To co odkrywa przerasta Jej jak i  moje, najśmielsze oczekiwania. Książka ta pokazuje jak słaba jest psychika dziecka.

Lektura dobrze napisana. Niespodziewane zwroty akcji tworzą ciągłe napięcie, by w końcu wybuchnąć ogromem zbulwersowania. Czytelnik musi pamiętać, że książka ta napisana jest  podstawie autentycznych wydarzeń z życia bohaterki.  Jeżeli wydawało mu się, że słyszał i widział już wszystko, historia ta, uświadomi mu w jak wielkim jest błędzie.

Kolejny raz Cathy Glass pokazuje rodzicom, jak ważne jest uświadamianie dziecku, że świat nie jest tak piękny na jaki wygląda.

Moja ocena:

8/10

Za recenzję dziękujemy Marzenie Fantoines

polub_nas_na_facebook

5 thoughts on “Skrzywdzona – Cathy Glass

  1. Czytałam tę książkę na raty w empiku. Za każdym razem miałam ochotę wyć, zdając sobie sprawę, że jest ona na faktach. Parę lat już od tego czasu minęło, a ja wciąż o niej pamiętam. Treść jest bardzo mocna i dla bardzo wrażliwych osób ta książka może być nie do przejścia lub bardzo dołująca.
    Z drugiej strony, to dobrze, że o takich rzeczach się pisze i mówi.

  2. Czytałam tylko jedną książkę z serii „pisane przez życie”, coś niewiarygodnego, to co tam spotkałam także przerosło moje najśmielsze przypuszczenia. Chętnie zapoznam się także z tą częścią, bo myślę, że warto czytać takie książki, żeby być świadomym zła na świecie i uczyć się jemu przeciwstawiać. 🙂

  3. Nie czytałam jeszcze książek z tej serii ani nawet tej autorki. Jednak czuję się naprawdę zachęcona, zwłaszcza, że takie historie, oparte na faktach poruszają dogłębnie. Na pewno się skuszę…

    Pozdrawiam

  4. Czytałam już kilka książek z serii „Pisane przez życie”. Zarówno ta pozycja jak i „Tatusiu, proszę nie” poruszyły mnie do tego stopnia, że zapragnęłam znać ciąg dalszy życia bohaterów. Jednego odnalazłam i śledzę po dziś dzień nie mogąc uwierzyć, że to co w książce, to jeszcze nie koniec cierpień. Życie dalej rzuca mu kłody pod nogi. Niestety nie odnajdę nic na temat dziewczynki z książki „Skrzywdzona”, ponieważ tam zmienione zostały imiona i nazwiska. Tak bardzo jej współczuję i chciałabym wiedzieć jak jej się teraz żyje i czy udało się komuś doprowadzić jej psychikę do normalności.

Skomentuj

