Kurkowo-borowikowa z pulpecikami

Sezon grzybowy trwa! Niestety nie u mnie:( Ja jedynie mogę udać się do sklepu i troszku kurek albo pieczarek zakupić. Już od dłuższego czasu chodziła za mną zupa grzybowa. Poszperałam troszku w necie i znalazłam przepis u Babcigramolki. Przepis musiałam jednak lekko zmodyfikować bo Jakub oczywiście nie jada wszystkiego. Wyszła pyszna i zazdroszczę wszystkim tym , którzy grzybów mają pod dostatkiem. Polecam:)

kurkowo borowikowa (2)

SKŁADNIKI:
  • Kurki 300 g
  • Borowiki suszone 15g
  • marchewka 2 szt
  • pietruszka 1 szt
  • jajko 1 szt
  • mąka do obtaczania pulpecików
  • kostka grzybowa 2 szt
  • sól pieprz do smaku
  • masło 2 łyżki
  • ziemniaki 5 dużych
  • śmietana wg uznania
PRZYGOTOWANIE:
Użyłam suszonych borowików, niestety świeżych w sklepie brak. Borowiki zalałam ciepłą wodą i pozostawiłam w niej na kilka minut. W dużym garnku zagrzałam wodę, dodałam startą na grubych oczkach marchewkę oraz pietruszkę, szczyptę soli i pieprzu oraz kostki grzybowe. Ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam w kostkę, osobno ugotowałam , ale nie do zupełnej miękkości. Kurki oczyściłam, umyłam i podzieliłam na kawałki. Te mniejsze zostawiłam w całości. Na patelni rozpuściłam masło, podsmażyłam kurki i doprawiłam je do smaku solą i pieprzem. Kurki wraz z wytworzonym podczas smażenia sosem oraz borowiki i wodę w której się moczyły przelałam do garnka z wywarem. Dodałam ziemniaki. Gotowałam na lekkim ogniu. W tym czasie mięso mielone przełożyłam do miski, dodałam jajko, sól i pieprz, dokładnie wymieszałam. Formowałam niewielkie kulki mięsne, następnie obtaczałam je w mące. Pulpety wrzucałam na gotującą się zupę. Zupę zabielałam na śmietaną już na talerzach. Smacznego:)

 polub_nas_na_facebook

2 thoughts on “Kurkowo-borowikowa z pulpecikami

Skomentuj

