Krem z pora i cukinii

Po przeróbce jednego z moich ulubionych super-hiper marketu, jak maniaczka łażę tam codziennie w sumie bez żadnej konkretnej potrzeby. Warzywa poukładane w koszyczkach, zioła pęczkami w wodzie stoją. Wszystko ślicznie, pięknie:) ( kilka zdjęć niżej).Chciałam zrobić jakiś sosik do placków ziemniaczanych , myślałam o kurkowym albo śmietanowo – pomidorowym. Nic z tego. Placki były z cukrem – czyli tak jak rodzinka lubi najbardziej a dla mnie krem z pora i cukinii w towarzystwie sera żółtego. Idealna przystawka, przekąska lub zakąska. Podałam w bułce z ziarnami słonecznika, ale śmiało można zwiększyć porcję i podać w miseczce. Ja i tak wzięłam dwie dokładki:) Pysznie! Polecam. 

krem z pora i cukinii (5)

SKŁADNIKI:
  • por 2 szt
  • cukinia 1 szt mała
  • ser żółty 20 dkg
  • masło 1 łyżka
  • sól pieprz do smaku
  • bulion warzywny 1 l
  • bułka do podania
PRZYGOTOWANIE:
Warzywa umyć i osuszyć. Pora pokroić w krążki. Cukinii nie obierać ze skórki i pokroić w paseczki. Nie muszą być równe, później i tak je zblendujemy. W większym rondelku rozpuścić łyżkę masła przełożyć do niego warzywa i podsmażać ok 2-3 minut. Po tym czasie dodać 1 litr bulionu warzywnego( można użyć kostki ). Gotować na małym ogniu ok 10 minut. Dodać ser żółty- ja użyłam sera light w krążkach firmy Babybel. Nie wiem czy są dostępne w Pl ale można je zastąpić każdym innym serem. Gotować do rozpuszczenia sera , doprawić do smaku solą i pieprzem i zblendować. Ponieważ krem podawałam jako przystawkę użyłam małych bułek. Z bułki odciąć wierzch, wydrążyć środek. Przelać do nich krem. Smacznego:)
polub_nas_na_facebook
Kilka zdjęć „mojego” sklepu 🙂
morrisonsforweb1
mskgn9
morrisonsforweb2
One thought on “Krem z pora i cukinii

Skomentuj

