Bigos cygański

Danie prawie że jednogarnkowe. Nowość w mojej kuchni, ale zostanie w niej na stałe. Przepis znalazłam na blogu GOSPODYNI MIEJSKA. Najpierw zachwyciło mnie zdjęcie, później przeczytałam przepis i już kombinowałam kiedy je przygotuję. Akurat wypadła babska imprezka, lekko zakrapiana orzechówką, więc danie pasowało idealnie. Zrobiłam naprawdę dużą porcję, zniknęło wszystko. Za kilka dni powtórka, ale tym razem dla rodzinki, zmienię wtedy zdjęcie, bo te robione na szybcika:) Polecam.

gulasy cyga

SKŁADNIKI:

sos:
papryka kolorowa 3 szt
pieczarki 1/2 kg
cebula 2 szt
ogórki kiszone 6-8 szt
koncentrat pomidorowy 400 ml
*zupa pomidorowa z puszki Heinz
sól pieprz
olej do smażenia
pieprz cayenne 1/2 łyżeczki płakiej
woda gorąca

kulki mięsne:
mięso mielone drobiowe 1/2 kg
bułka tarta 3 łyżki
mleko 3 łyżki
jajko 1 szt
sól pieprz do smaku
przyprawa do kurczaka 1/2 łyżeczki
olej do smażenia

PRZYGOTOWANIE:

Sos: Cebulę obrać i pokroić w piórka, zeszklić na oleju. Pieczarki umyć, ale nie obierać ze skórki, osuszyć, pokroić w niezbyt grube plastry i dodać do cebuli. Podsmażyć, posypać solą i pieprzem. Papryki oczyścić pokroić w paski, dodać do pieczarek. Ogórki kiszone pokroić w grubsze krążki, dodać do pozostałych warzyw. Następnie dodać przecier pomidorowy i zupę z puszki Heinz- oczywiście można ją zastąpić ketchupem. Całość wymieszać, podlać gorącą wodą- u mnie ok 400 ml, zmniejszyć ogień i dusić. W tym czasie przygotować mięsne kulki.
Mięso drobiowe przełożyć do miski dodać pozostałe składniki, doprawić do smaku solą i pieprzem i wyrobić. Formować kulki wielkości śliwki i obsmażać na oleju. Dodać do garna z warzywami, posypać pieprzem cayenne i lekko przemieszać. Dusić jeszcze ok 20 minut, tak aby smaki się połączyły. Smacznego:)

polub_nas_na_facebook

Skomentuj

