Zielone curry z wędzoną rybą

Nie jestem największa fanką curry, ale od czasu do czasu mogę coś takiego przekąsić. Robiłam jakiś czas temu pastę curry samodzielnie, ale wczoraj wyjątkowo mi się nie chciało i zakupiłam takie w słoiczku 🙂 Użyłam ryby basa, słownik tłumaczy , że to panga ale pewna nie jestem.  Dodałam odrobinę warzyw i mleczko kokosowe, które przełamało wszystko i spowodowało, ze potrawa stała się delikatna. Przepyszne, koniecznie wchodzi do stałego menu:) Polecam. curry z ryba

SKŁADNIKI:

*ryba basa duży filet + 1 duży wędzony
imbir mały kawałek
olej do smażenia
**mleko kokosowe
fasolka szparagowa ok 10 szt
szparagi zielone ok 10 szt
kalafior ok 4 różyczek
kuskus 1 szklanka
pasta z zielonego curry 1 łyżeczka czubata

PRZYGOTOWANIE:

*Nie jestem pewna co to za ryba, ale słownik tłumaczy : panga i sum rekini.
** Zamiast mleka kokosowego użyłam bardzo gęstej śmietany kokosowej.
Kalafior podzielić na różyczki i lekko obgotować, dosłownie 2-3 minuty. W woku lub głębszej patelni podgrzać olej, podsmażyć posiekany imbir, następnie dodać pokrojoną w większe kawałki rybę. Podsmażyć, dodać pokrojone w kawałki warzywa: fasolkę, szparagi i odcedzony kalafior. Dodać pastę curry oraz mleczko kokosowe lub tak jak ja śmietanę kokosową. Wymieszać. Zmniejszyć ogień i podgrzewać do czasu zrobienia kuskusu.
Kuskus zalać wodą i przykryć. Ja nie gotuję.
Rybne curry podawać z kuskusem, posypane kolendrą. Smacznego:)

5 thoughts on “Zielone curry z wędzoną rybą

Skomentuj

