Knedle serowe ze śliwką

Knedle to smak mojego dzieciństwa. Nie tylko te ze śliwkami. Mama dość często je robiła. Pamiętam, że wyjadałam same ciasto a śliwkę posypywałam ogromną ilością cukru 🙂 Jak tylko pojawiają się w sklepie śliwki, knedle goszczą na moim stole. Podałam z sosem waniliowym, ale widziałam kilka przepisów na takie w bułce tartej. Jest to idealna potrawa dla dzieci, moja córa bardzo lubi.  Przygotowanie zajmuje chwilkę, ale jeśli zostanie Wam ziemniaków z poprzedniego obiadu, przepis sprawdzi się idealnie. Polecam knedliki seroweSKŁADNIKI:

ziemniaki 1/2 kg
śliwki 1/2 kg
jajka 2 szt
mąką ok 1 szklanki
ser biały 200 g
sól do ziemniaków
cynamon 1 łyżeczka
cukier 2 łyżki

PRZYGOTOWANIE:

Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Przestudzić i zmielić w maszynce. Ser biały również mielić i połączyć z ziemniakami. Dodać jajka, cynamon i łyżkę cukru. Mieszając stopniowo dodawać mąkę, Tak aby ciasto nie było zbyt twarde. Śliwki opłukać, przekroić na pół i wyciągnąć pestki. Nabierać odrobinę ciasta i formować w rękach niewielkie placki, na ich środku układać śliwkę obtoczoną w cukrze i owinąć ja ciastem formując kulkę.  Wrzucamy po kilka sztuk do gotującego się wrzątku, lekko mieszając tak aby nie przywarły do dna. Od wypłynięcia gotujemy ok 2 minut. Podałam z sosem waniliowym. Smacznego:)

23 thoughts on “Knedle serowe ze śliwką

Skomentuj

