Młoda kapusta z pomidorami

Jedno z moich ulubionych dań. Właściwie kojarzy mi się z dzieciństwem. Pamiętam jak w domu robiło się wielki gar bigosu z młodej kapusty i podjadałam na ciepło lub zimno.

Jak tylko zaczyna się sezon, gotuję i ja.  Choć teraz powinnam przygotowywać mniejsze porcje, bo córa i J nie przepadają za tą potrawą, ciągle gotuję jak dla wojska. To chyba takie rodzinne przyzwyczajenie 🙂  Kapustę przygotowałam ze świeżymi pomidorami, ale dodałam łyżkę przecieru, tak dla wyostrzenia smaku. Tym razem wersja wege.  Dla tych , którzy wolą coś konkretniejszego, polecam dodać kiełbasę, boczek lub kawałek mięsa. Idealne letnie danie. Polecam 🙂 młoda kapustaSKŁADNIKI:

młoda kapusta 1 główka
marchewki 2-3 szt
cebula 1 szt
pomidory świeże 1/2 kg
przecier pomidorowy 1 łyżka
koperek 1 pęczek
sól pieprz do smaku
ziele angielskie 1 szt
liść laurowy 1 mały

PRZYGOTOWANIE:

Z kapusty oderwać zewnętrzne „brzydkie” liście. Przekroić na pół, wyciąć głąba i drobno poszatkować. Przełożyć do garnka, zalać wodą, tak do połowy kapusty. Dodać liść laurowy i ziele angielskie. Zagotować. Marchewkę obrać i pokroić w plastry, dodać do garnka. Zmniejszyć ogień i dusić do miękkości kapusty. W tym czasie pomidory sparzyć i obrać ze skórki, pokroić w większą kostkę. Cebulę obrać, drobno posiekać i zeszklić na łyżce masła. Gdy już kapusta będzie miękka dodać pomidory, cebulę, łyżkę przecieru, sól i pieprz. Wymieszać i dusić ok 20 minut. Następnie dodać posiekany koperek i ponownie dusić ok 20 minut. Na końcu ewentualnie doprawić solą i pieprzem. Smacznego 🙂

 

1 thoughts on “Młoda kapusta z pomidorami

Dodaj komentarz