Tarta ze szparagami i mozzarellą

Zosia ma kryzys. Zawsze ją chwaliłam, że jest dzieckiem idealnym – pod względem jedzenia oczywiście 🙂 Co jej dałam to smakowało. Wątróbka, surowy rabarbar, krewetki , nic nie było problemem. Dobre czasy się skończyły. Córa najchętniej je domową pomidorową. I tak co drugi dzień gotuję garnek świeżej aby dziecko w anoreksję nie popadło. Dlatego też  i moje ostatnie menu lekko podupadło. Złapałam się na tym , że chcę coś ugotować a później i tak jem tą nieszczęsną zupę.  Dziś było inaczej…

W drodze z przedszkola pytam Zosię czy zjadła obiadek?  mówi, że zjadła. Ale zaraz po przejściu progu domu woła  o zupę bo już brzuszek z głodu boli. Zupa oczywiście była. A dla mnie coś innego. Składniki kupiłam już wczoraj, tak aby nie mieć wymówki. Ciasto kruche niestety gotowe, ale i tak bardzo smaczne. Przygotowanie tarty mega proste, efekt końcowy mega smaczny. Z chęcią dodałabym do środka szynki parmeńskiej lub chorizo, ale to następnym razem. Zjadłam kawałek na ciepło, kawałek oddałam przyjaciółce i przed chwileczką ją dokończyłam. Tarta jest idealna również jako zimna przekąska. Gorąco polecam. tarta z mozzarellą i szparagami

SKŁADNIKI:

ciasto kruche 1 opakowanie
szparagi 1 pęczek
pieczarki małe 125 g
mozzarella małe kulki lub 1 duża 125 g
żółtko 2 szt
jajko 1 szt
śmietana gęsta 1 duża łyżka
sól pieprz do smaku
ser żółty tarty 100 g

PRZYGOTOWANIE:

Do przepisu użyłam gotowego ciasta kruchego. Formę do pieczenia tart wyłożyć ciastem, lekko docisnąć. Ciasto powinno wystawać poza formę, później nadmiar obetniemy. Wstawić do nagrzanego piekarnika 150 stopni na 10 minut. W tym czasie pieczarki oczyścić, podsmażyć w całości na maśle, pod koniec posypać sporą ilością pieprzu. Na upieczoną tartę ułożyć pieczarki, oraz mozzarellę w kulkach ( lub pokrojoną w kostki). Całość polać wymieszanymi jajkami ze śmietaną i serem żółtym. Na samum końcu poukładać kawałki szparagów. Z wierzchu lekko posypać solą. Wstawić do piekarnika i piec 25 minut. Podałam na rukoli. Smacznego:)

DSC_0356

9 thoughts on “Tarta ze szparagami i mozzarellą

Skomentuj

