Zupa krem z pomidorów i papryki

Już tyle razy obiecywałam wielki powrót i że nie zaniedbam bloga itp itd ale jakoś mi nie poszło. Być może dlatego , że pochłonęło mnie całkowicie studiowanie ( dzienne) , córa, praca i kilka innych przyjemności. Teraz gdy studia skończone i zapłaciłam za domenę na kolejny rok 🙂 wracam. Przez chwilkę było tak, że gotowanie przestało sprawiać mi przyjemność i tu, pomogła przyjaciółka Katia, która nieustannie nad uchem ględziła: „ja nie wiem czemu ty nie gotujesz?!”.

Więc stanęłam jakiś czas temu , nagotowałam – oczywiście jeść komu nie ma :/ Teraz tylko powstawiać na bloga i wrócić do tego blogowego życia. Dzięki za zaglądanie 😉

Dziś coś na szybko, pół godziny pomijając ten chleb który nie chciał wyrosnąć i był całkiem okropny, więc użyłam go jedynie do celów dekoracyjnych:) 

DSC_0394

SKŁADNIKI:

  • 3 papryki kolorowe
  • 2 cebule czerwone
  • 6-7 pomidorów
  • 2 łyżki masła
  • 3 ząbki czosnku
  • 200 ml wody
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • śmietanka kremówka do ozdoby

PRZYGOTOWANIE:

Na patelni lub w głębszym rondlu rozpuścić 2 łyżki masła. Dodać 2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę, lekko podsmażyć –  czosnek szybko się pali więc smażyć na małym ogniu. Czerwoną cebulę pokroić w ćwiartki, dołożyć na patelnie.  Papryki kolorowe oczyścić, pokroić , dodać do cebuli. Całość podduszać ok 10 minut. W tym czasie sparzyć pomidory , obrać, pokroić dodać do pozostałych warzyw. Dodać przyprawy, zmniejszyć ogień do minimum i dusić, ok 10 minut. Po tym czasie zblendować.  Przed podaniem polałam odrobiną śmietany kremówki. Smacznego

DSC_0391

Skomentuj

