Sałatka z kaszy kuskus z krewetkami i pesto

Miałam wrócić już w lipcu, ale znowu zbyt wiele się działo i czasu zabrakło. Troszkę leniuchowałam na urlopie, troszkę świętowałam zakończenie studiów. Córa miała wakacje, więc czas mój pochłonęła doszczętnie. Troszkę było też tak, że zmęczył mnie blog i nawet przez chwilę myślałam, żeby oddać go w dobre ręce, ale jeszcze dam sobie chwilkę. To nie jest tak, że nie gotowałam, bo robię to nadal namiętnie i z pasją, jakoś do reszty mnie nie ciągnęło. Do robienia zdjęć, pisania itp…  Nie będę obiecywać, że już na 100% się poprawię i będę tu codziennie, ale postaram się.

W UK lata nie było, więc potrawy całe wakacje iście jesienne i rozgrzewające. Gulasze i ciepłe zupy 🙂 Dziś w kuchni kuskus. Czas na coś zdrowszego. Dodałam ulubione krewetki mozzarellę i przepyszne pesto. Polecam . sałatka kuskus

Zdjęcie średnie bo robione telefonem, aparat zbyt wysoko leżał:)

SKŁADNIKI:

  • kasza kuskus 250 g
  • masło 2 łyżki
  • czosnek 2 ząbki
  • papryka mielona słodka 1/2 łyżeczki
  • sól pieprz do smaku
  • oliwa z oliwek 50 ml
  • pomidorki koktajlowe 150 g
  • krewetki 150 g
  • bazylia świeża 1/2 pęczka
  • pesto z bazylii 2 łyżki
  • mozzarella 1 kluka 125g

PRZYGOTOWANIE:

Kuskus przygotować według przepisu na opakowaniu. Spotkałam się z wieloma sposobami. Co producent to inaczej. Ja wlewam do garnka 400 ml gorącej wody, dodaję łyżkę masła i 250 g kuskusu. Mieszam i przykrywam na 6-7 minut. Po tym czasie odkrywam i delikatnie mieszam, pozostawiam do przestygnięcia. W tym czasie krewetki podsmażyć na łyżce masła, dodać 2 posiekane ząbki czosnku i odrobinę papryki czerwonej suszonej. Dodać do kuskusu. Pomidorki przekroić na pół. Mozzarellę w drobniejszą kostkę. Świeżą bazylię opłukać i posiekać. Wszystkie składniki połączyć. Dodać łyżkę pesto z bazylii, sól pieprz, ok 50 ml dobrej oliwy z oliwek. Wymieszać dokładnie. Smacznego:)

Ja zawsze robię większą ilość pesto wg tego przepisu:
25 g liści bazylii (1 „doniczka”)
1/3 małego ząbka czosnku
25 g (2 łyżki) orzeszków pinii
10 g tartego parmezanu
70 ml oliwy z oliwek
sól morska i czarny pieprz do smaku

Wszystkie składniki przełożyć do moździerzu i utrzeć

1 thoughts on “Sałatka z kaszy kuskus z krewetkami i pesto

Dodaj komentarz