Pierożki drożdżowe z serem i czereśniami

Jak tylko zobaczyłam ten przepis , natychmiast poleciałam do sklepu po wszystkie potrzebne produkty. Znalazłam go na blogu Kto ugości moich gości. Nie jestem fanką drożdżówek, bo dość rzadko mi wychodzą. Bywa i tak, że ciasto jest smaczne, ale twarde jak kamień 🙂 Tym razem było inaczej. Przepięknie wyrosło a po upieczeniu jest delikatne i puszyste. Oczywiście owoce można zmienić. Zrobiłam kilka z jabłkami, niebo w gębie. Gorąco polecam 🙂drożdzoweSKŁADNIKI:

  • 150 g twarogu
  • 1/4 szkl lekko ciepłegomleka
  • 1/4 szkl oleju
  • 1/4 szkl cukru
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 2 szkl mąki
  • 5 dag drożdży
  • gęsty dżem wiśniowy lub drylowane wiśnie z kompotu
  • cukier puder do posypania

PRZYGOTOWANIE:

Do miski w której będziemy wrabiać ciasto przełożyć ser, dodać mleko, olej, cukier , jajko i szczyptę soli. Całość zmiksować do uzyskania jednolitej konsystencji. Ja ciasto wyrabiam w robocie, zmieniam tylko końcówkę na hak. Do mieszanki wkruszyć drożdże oraz przesiać mąkę. Wyrobić gładkie ciasto. Następnie przełożyć do czystej miski do wyrośnięcia – u mnie wysmarowana odrobiną oleju, żeby ciasto ładnie się odkleiło. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Następnie przełożyć na stolnicę podsypaną mąką. Ciasto rozwałkować na cienki placek. Wykrawać szklanką koła. Na środek układać wydrylowane czereśnie, zlepiać jak pierogi. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 25 minut w 160 stopniach. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. Smacznego 🙂

DSC_0663

8 thoughts on “Pierożki drożdżowe z serem i czereśniami

Dodaj komentarz